آزمون TÖMER

YDS -  Yabancı Dil Seviye Belirleme Sınavıdır

آزمون تومر

آزمون تومر از جمله مدارکی می باشد که دانشگاهها از دانشجویان متقاضی تحصیل در ترکیه اخذ می کنند. این آزمون در خصوص تعیین سطح و همچنین دیپلم زبان استانبولی می باشد.

 

آزمون تومر توسط دانشگاههای مختلف کشور ترکیه برگزار میگردد. معتبرترین مدرک آزمون تومر(TÖMER) توسط دانشگاه آنکارا و شعبات آن در شهرهای دیگر اعطا می شود. در این خصوص دانشگاههایی نظیر استانبول ، گیرسون، اژه ازمیر، کارادنیز در ترابزون، آتا تورک در ارز روم و سایر دانشگاه های معتبر دولتی، نیمه خصوصی و خصوصی به صورت داخلی برگزار میکنند.

آزمون تومر شامل مراحل آزمونی صحبت کردن(KONUŞMA)، شنیدن (DINLEMA)، خواندن(OKUMA) ، درک مطلب (YAZILI ANLATMIK)، دستور زبان(DIL BILGISI) و انشاء (KOMPOZISYON) می باشد.

که به ترتیب در سه سطح مقدماتی(TEMEL)،میانی(ORTA) و پیشرفته(YÜKSEK) اخذ می شود.

نحوه اخذ نمره از آزمون تومر با حداقل نمره 60 از 100 محاسبه می شود. برای مقاطع مختلف تحصیلی و در خصوص پذیرش دانشگاه های ترکیه شرکت در این آزمون و کسب نمره بالای 60 و همچنین کسب حد نصاب نمره قبولی در هر مرحله از این آزمون الزامی می باشد.

جهت مقاطع دکتری کسب نمره حداقل 70 از 100 و سایر مقاطع حداقل 60 در امر پذیرش از دانشگاه های ترکیه الزامی است.

مدارک لازم جهت شرکت در آزمون تومر (زبان استانبولی) : ارائه پاسپورت و عکس و همچنین پرداخت مبلغ 150 یورو به سازمان یا دانشگاه برگزار کننده آزمون تومر الزامی است.

تا سال 2012 دپارتمان ایران تومر مجری و برگزار کننده آزمون تومر دانشگاه آنکارا در ایران بوده است. پس از سال 2012 این آزمون در شعبات داخل کشور ترکیه در شهرهایی نظیر آنکارا، استانبول، ازمیر، آنتالیا و بورسا برگزار میگردد.

شرکت کنند گان در آزمون قبل از ثبت نام، جهت آمادگی در آزمون تومر می بایستی در دوره های 4 ماهه موسسات ایران تومر شرکت کرده و آمادگی لازم را کسب نمایند.  

Image
Edit Page

فروش منابع آزمون دانشگاههای ترکیه

شبکه های اجتماعی